Ajavahemikus 25.- 28. november olid Pärnu Päikese Koolis Erasmus+ projekti „ Coping with students challenging behaviour“ õpirände raames õpetajad Lätist, Slovakkiast ja Makedooniast. Nad külastasid tunde, osalesid töötubades ja kuulasid alternatiivkommunikatsiooni esitlust. Eesmärk oli jagada kogemusi, näidata meie kooli eripedagoogilist tööd toimetulemaks õpilaste väljakutseid pakkuva käitumisega, toetada õpetajate ja teiste kooli töötajate professionaalset enesetäiendust ning rahvusvahelist koostööd.
Antud projekt on kirjutatud nelja kooli poolt, mis kestab kokku pea kaks aastat. Projekt on rahastatud Euroopa Komisjoni programmi Erasmus+ raames.
Kõigis neljas koolis õpivad erituge vajavad õpilased ja nende koolide õpetajad tundsid vajadust vahetada kogemusi ja laiendada silmaringi seoses õpilaste väljakutseid pakkuva käitumise osas.
Nelja päeva sisse mahtus erinevaid ainetunde, millest külalised osa võtsid. Päevakavasse mahtusid: hommikujooga, matemaatika, eesti keel, muusika, kunst, motoorika, toidu valmistamine, tund teraapiakoeraga, programmeeritavate minirobotite Bee-Bottide töötuba ja erivajadustega õpilastele sobilike äppide töötuba.
28. novembril külastati Pärnumaa Laste ja Noorte Vaimse Tervise Keskust, kus maakondlik juhtumikorraldaja Kristjan Õunapuu ja rehabilitatsiooni spetsialist Epp Jürisson rääkisid oma osakondade tööst. Külalistel oli erinevaid küsimusi rahastamiste, spetsialistide arvu ja teenuste sisu kohta. Keskuse ringkäigul jäid külalistele silma turvameetmed uste avamisel ja lai valik töövahendeid erinevate spetsialiste kabinettides. Uues majaosas asuv keskus jättis hea mulje.
2020 kevadel sõidab neli meie kooli õpetajat/töötajat kogemusi saama Slovakkiasse. Pärnu Päikese Kooli töötajad said võõrustamisega hästi hakkama, sest ühise projekti partnerid tundusid lahkuvat hea tundega südames, nähtu ja kogetu põhjal täis uusi mõtteid ja ideid.
Kokkuvõtte koostas projekti koordineerija Raili Hiiesalu
Fotogalerii