Page 9 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 9

   käitumisele võib olla erinevaid põhjuseid, sealhulgas mittetoetav kodu. Järjepidev suhtlemine lapsevanematega on esmavajalik probleemide lahendamisel. Kool võib olla suhtlemisel aktiivsem pool. Mõistmaks käitumise põhjuseid, on oluline õppida vanemaid/ eestkostjaid ja pere tausta paremini tundma. See omakorda aitab leida parimaid viise õpilaste käitumise toetamiseks nii koolis kui ka kodus. Lapsevanematel on tähtis mõista, et nende endi hoiak kooli ja õpetajate suhtes peegeldub lastes.
2. LAPSE ENESEHINNANGU TÕSTMINE
Enesehinnangu tõstmine, empaatia arendamine ning austus on olulised viha taltsutamisel ja emotsioonide juhtimise õpetamisel.
Võttes aluseks lapse tugevused, huvid ja anded, aitab see tema enesehinnangut tõsta. Enesekindlad lapsed (eriti autismispektri häirega) ja teismelised suudavad ebameeldivuste korral paremini toime tulla. Nad ei karda uusi ja ootamatuid olukordi.
Kogu kool peaks väärtustama õpilaste pingutusi, julgustama neid uudishimulikkusele ja suunama oma vigadest õppima.
Vajalik on õpetajate ja lapsevanemate toetus, kui laps kogeb tagasilööke, kuid probleemide lahendamiseks tuleb võimalus anda ka lapsele. Äsja omandatud oskused aitavad tõsta lapse enesekindlust ning kogemuste kaudu suudab ta teisi mõista.
MÕNED KASULIKUD NÕUANDED:
Sotsiaalsed lood - need on suurepärased sotsiaalsete situatsioonide selgitamiseks autismispektri häirega lastele. Samuti võivad need anda juhiseid ja aidata meeles pidada vajalikke tegevusi. Sotsiaalsed lood võivad olla esitatud nii kirjalikult kui ka fotode/ piltidena.
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
9
  
























































































   7   8   9   10   11