Page 7 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 7

   Juhendmaterjal sisaldab ka juhiseid, kuidas sekkuda juba esineva muret tekitava käitumise korral.
TEOREETILISED LÄHENEMISED
Väljakutseid pakkuva käitumise kirjeldamisel ei ole ühte kindlat definitsiooni, küll aga eksisteerib erinevat tüüpi käitumist:
∗ agressiivne käitumine - nt lükkamine, löömine, togimine, hammustamine, sülitamine, kriimustamine või mõni muu ennast/teisi ohustav käitumine;
∗ destruktiivne käitumine - nt vara ja keskkonna hävitamine ning lõhkumine;
∗ häiriv käitumine - nt karjumine, hüsteeria, solvamine, koostööst keeldumine, ärajooksmine;
∗ eirav käitumine - nt inimestega suhtlemisest ja tegevustest eemalehoidmine, vältimine;
∗ stereotüüpne käitumine - nt enese kiigutamine/ kõigutamine, kajakõne, korduvad häälitsused, (rituaalsed) sundliigutused. Eelpool toodud käitumist esineb sagedamini õpiraskustega ning autismispektri häirega lastel;
∗ ennastvigastav käitumine - nt peaga tagumine, küünistamine ja naha nokkimine.
  JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
7
























































































   5   6   7   8   9