Page 11 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 11

   4. USALDUSLIKUD SUHTED
Usalduslike suhete korral pereliikmete vahel julgeb laps oma muredest kergemini rääkida ning seeläbi vähendada oma pingeid ja ärevust. Usaldussuhte loomiseks on vajalik vanematepoolne huvi lapse tegevuste, mängude ning sõprade vastu. Tähtis on ka koosveedetud aeg, mil lapsevanem pühendub ainult lapsele. Oluline on lapsi julgustada oma tundeid eakohaselt väljendama, samas neid tundeid aktsepteerides, ning pakkuda tegevusi ka erinevate emotsioonide tundma õppimiseks.
5. LAPSE ERIVAJADUSE TUNDMINE
Lapsevanemana on oluline omada võimalikult palju infot lapse erivajaduse kohta, vajadusel küsides nõu koolist või pöördudes erinevate spetsialistide poole. Last ei tohiks tema erivajaduse või puude tõttu piirata ega tagasi hoida, vaid tähtis on anda talle vabadus saavutada just seda, milleks ta tegelikult võimeline on.
Samas peaksid lapsevanemad olema oma lapse erisuste osas realistlikud ning mitte ootama neilt üle jõu käivaid tulemusi. Tihti aitab lapse erivajaduse mõistmine tema käitumisviisidest paremini
aru saada.
6. RUTIINID JA REEGLID
Rutiin ja reeglid on erivajadusega lapse jaoks eriti olulised. Reeglid
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
11
                            KLASSIRUUMI REEGLID
HÄSTI
HALVASTI






















































































   9   10   11   12   13