Page 10 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 10
Kaardid oma tugevuste või heade käitumisviiside tähistamiseks - neid saab luua koos lastega ja kasutada vastavalt vajadusele. Nt “olen hea kuulaja” või “olen vapper”. Laps valib ühe kaardi ja proovib vastavalt sellele käituda.
Paljudel autismispektri häirega lastel ning teismelistel on erihuvid, mida saab ära kasutada õpitulemuste ja sotsiaalsete oskuste parandamiseks.
Näited:
∗ huvi sõidukite vastu (autod, rongid, bussid) saab ära kasutada, õpetades loendama;
∗ huviveevastu(dušiallkäimine,kätepesu)saabärakasutada eneseteenindusoskuste arendamisel;
∗ huvi looduse (loomad, linnud, vulkaanid) vastu võib aidata arendada lugemist, kui pakkuda uudistamiseks vastavasisulisi raamatuid;
∗ huvi erinevate tegelaskujude vastu (filmidest, multifilmidest, lastesaadetest, arvutimängudest) võib aidata arendada emotsioonide juhtimist. Nt “Kui ämblikmees saab vihaseks, siis leiab ta vaikse koha ja hingab kolm korda sügavalt sisse”.
3. HEAD SUHTED
Head ja austavad suhted kodus ja koolis on lapse jaoks tähtsad. Lapsed vajavad tähelepanu ning teadmist, et see, mida nad teevad, läheb ka teistele korda. Terved suhted aitavad luua positiivseid sõprussuhteid ja toetavad lapse eneseregulatsiooni oskusi. Laste jaoks on oluline arendada sotsiaalset kompetentsust, võimet suhelda hoolivalt, empaatiliselt ja lugupidavalt.
10