Page 8 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 8

 MÕJU ÕPETAJATELE
Väljakutseid pakkuv käitumine klassiruumis võib olla häiriv. See kulutab õppetööle mõeldud aega ja pikemas plaanis mõjutab õpitulemusi. Niisugune käitumine avaldab mõju tujule, emotsioonidele ja vaimsele tervisele. Raskesti mõistetavalt käituv õpilane võib põhjustada õpetajas stressi ning võimendada ärevuse sümptomeid. Antud viisil käituv õpilane seab väljakutsed ka õpetaja autoriteedile.
Kui üks õpilane hakkab käituma väljakutseid pakkuvalt, võib juhtuda, et seda teevad ka teised. Niisugune olukord ei lahene iseenesest, on vajalik sekkumine ja juhtumi lahendamine.
MÕJU ÕPILASTELE
Väljakutseid pakkuvalt käituv õpilane segab kaasõpilaste õppetööd, mis võib põhjustada emotsionaalset stressi. Kiusamisena esinev käitumine võib last ärritada ja endast välja viia. Samuti loob see negatiivse õhkkonna klassiruumis, mõjudes halvasti õppimisele ja õpitulemustele. Kaasõpilased võivad hakata klassikaaslase käitumist jäljendama.
VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMINE
1. KOOSTÖÖ KODU JA KOOLI VAHEL
Kodu ja kooli vaheline koostöö on tähtis. Õpetajatel on oluline teada õpilaste kodust olukorda, leidmaks parimaid viise, kuidas toime tulla nende väljakutseid pakkuva käitumisega. Problemaatilisele
       8
 

























































































   6   7   8   9   10