Page 23 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 23

   ∗ sensoorsed pudelid;
∗ kiikumine (kiiktool);
∗ helitorud;
∗ habemeajamis- ja seebivahuga mängimine;
∗ lõhnavad asjad (seep, lõhnakott, küünlad);
∗ tegevused raskustega (raske kasti/koti mööda tuba lohistamine või tassimine, raskete pallide püüdmine- viskamine).
33. KESKKONNA KOHANDAMINE
Keskkonna kohandamine lapse vajadustele vastavaks võib aidata ära hoida väljakutseid pakkuvat käitumist ning vähendada võimalusi ärritumisteks.
Mõned ideed:
∗ sirmid vaatevälja piiramiseks;
∗ atraktiivsete/tähelepanu tõmbavate/ärritavate objektide eemaldamine lähiümbrusest (nt lemmikraamat, tahvelarvuti ei ole õppimise ajal nähtav);
∗ mürasummutavad kõrvaklapid. 34. EDUELAMUS
Pakkuge lapsele tegevusi, kus ta kogeb nii eduelamust kui ka õpib midagi uut. Lapse õnnestumisi märgates ning tunnustades tõstame tema enesehinnangut ja usku enesesse. Erivajadustega laste
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
23
    Lauasirm klassiruumis



















































































   21   22   23   24   25