Page 21 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 21

   26. HOIATUSED
Hoiatage oma last, kui ta käitub valesti. See annab lapsele võimaluse lõpetada või muuta lubamatut käitumist. Leppige eelnevalt kokku hoiatuste arv/sagedus. Pidage sellest kinni.
27. KÄIVITAJAD
Tuvastage väljakutseid pakkuva käitumise käivitajad, jälgige last ja leidke käitumise põhjused. Vajalik on laste käitumismustri kaardistamine, et tuvastada ärritumise/raevuhoo põhjused ning käivitajad. Olles nendest teadlik, on võimalik alustada rahustavat rutiini enne, kui käitumine probleemseks muutub. Ohumärkideks võivad olla: tavapärasest suurem enese kiigutamine, häälitsemine, soov ruumist lahkuda või lihtsalt põgenemine jne. Käivitajate tuvastamine võib aidata õigel hetkel sekkuda.
28. KOHT PUHKAMISEKS (RAHUNEMISEKS)
Leidke lapsele puhkamise koht (leppige see ühiselt kokku), tema jaoks on rahunemise koht oluline. Suunake last rahunema ja/või omaette olema, et ennast koguda, rahuneda või enese üle kontrolli taastada. Hea mõte on varustada koht mõne lapse lemmikesemega, nt sensoorsed mänguasjad, raamatud, ajakirjad.
29. PÄEVA POSITIIVNE LÕPP
Tähtis on päeva positiivne lõpp nii koolis kui ka kodus. Koduses keskkonnas võivad sobida rahulikud vestlused, lauamängude
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
21
    Puhkamise koht klassiruumis
























































































   19   20   21   22   23