Page 22 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 22
mängimine, koos raamatute lugemine/vaatamine jne. Positiivne päeva lõpp annab lapsele jõudu uueks päevaks ja soovi tagasi (kooli) minna. Samuti annab see lapsele tunde, et ta on oluline,
mis tõstab tema enesehinnangut.
30. SOOVITUD KÄITUMISE JULGUSTAMINE
Õpetage või näidake ette uusi oskusi või käitumisviise nii, et laps nendest aru saaks ja tal oleks võimalus neid jäljendada. Julgustage last õpitut kasutama ning kiitke teda selle eest. Kui laps mõistab oma käitumise soovitud tagajärgi, kordab ta seda tõenäoliselt uuesti.
31. KOOSTÖÖ LAPSEGA
Erivajadusega lapse puhul ei saa eeldada, et laps tuleb üksi oma ülesannete/tegevustega toime. Lapsevanem/juhendaja peab kogu aeg juures olema, suunama ja abistama.
32. SENSOORSED TEGEVUSED
Pakkuge lapsele sensoorseid tegevusi. Sensoorne mäng julgustab lapsi õppima läbi avastuste, uudishimu, probleemide lahendamise ja loovuse. See aitab luua ajus närvidevahelisi ühendusi ning soodustab keele ning motoorsete oskuste arengut.
Ideid:
∗ kineetilise liiva/geelpallidega mängimine; ∗ Play Dough;
∗ veemängud (sisetingimustes);
22
Puhkamise koht klassiruumis