Page 32 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 32
10. POSITIIVNE KINNITUS
Positiivse ning ootustele vastava käitumise korral konfliktisituatsioonis tuleb lapsele teada anda, et selline käitumine on õige. Positiivse käitumise kinnistamiseks peaks kasutama midagi, mis tundub lapsele ihaldusväärne, kuna see suurendab oodatud käitumise kordumise tõenäosust. Kinnituseks võivad olla näiteks:
∗ meelistegevused;
∗ vaba aeg;
∗ koosveedetud aeg lapsevanemaga;
∗ suuline kiitus/tunnustus;
∗ toiduga seotud tegevused (maiuspala, lemmiksnäkk jne);
∗ võimaluse korral esemed/mänguasjad, mida laps on väga soovinud;
∗ privileegid (sihtkoha valik, tegevuse juhtimine vms);
∗ preemiatahvlile/külmikule kleepsude, märkide lisamine.
11. LEPPIMINE
Pärast arusaamatusi, konflikte ja/või vihahooge on väga tähtis lapsega ära leppida. Raskesti mõistetava käitumise lõppedes, kui laps on juba rahunenud, on oluline lapsele teada anda, et rahulikus olekus on kõik suhted korras ning vaatamata eelnevale käitumisele on laps ikkagi armastatud ja tähtis.
32