Page 30 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 30
4. SÕNA “EI”
Tunduvalt konkreetsem on kasutada sõna “EI” selle asemel, et öelda “ÄRA”. Konfliktisituatsioonides võivad pikad laused olla lapse jaoks häirivad ja segadust tekitavad. Julgege kasutada konkreetset keeldu “EI” selle asemel, et lapse nõudmistega kaasa minna.
5. KOMPROMISSID
Kompromisside tegemiseks andke lapsele võimalus (piiritletud) valikuteks. Lapsele saab selgitada võimalust saada seda, mida ta soovib/mida talle meeldib teha, kui kohustused/vajalikud tegevused on tehtud.
6. ETTEAIMATAVUS
Oluline on luua lapse jaoks teadmine tegevuste ning sündmuste järjekorra kohta. See õpetab last leidma ja mõistma maailmas eksisteerivaid erinevaid seoseid. Mis saab edasi/juhtub järgmisena, on erivajadusega lapse jaoks väga oluline.
7. FÜÜSILISED JA ALTERNATIIVSED TEGEVUSED
Füüsilised tegevused aitavad vähendada stressi. Probleemses olukorras võib olla abi kiikumisest, batuudil hüppamisest, poksikoti tagumisest, palli viskamisest, pallimeres pikutamisest jne. Leidke sotsiaalselt sobiv sensoorne (tunnetuslik) asendustegevus.
Näiteks pakkuge pigem hüppamist väikesel batuudil kui diivanil, pigem lubage närida kummirõngast riiete närimise asemel.
30