Page 33 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 33

   12. PUBLIKU VÄLTIMINE
Pealtvaatajate kadudes lõpeb tihti ka väljakutseid pakkuv käitumine. Võimalusel eemalduda ise/viia teised läheduses olevad isikud (klassikaaslased, pereliikmed) eemale või kui see ei õnnestu, siis eemaldada raskesti mõistetavalt käituv laps teiste hulgast. Juhul, kui täiskasvanu eemaldub, kuid jääb ikkagi lapse vaatevälja, peaks võimalusel siiski last vältima, kuni ta on rahunenud, kuna igasugune tähelepanu võib väljakutseid pakkuvat käitumist veelgi suurendada.
13. TÄHELEPANU KÕRVALEJUHTIMINE
Mõnikord aitab väljakutseid pakkuvat käitumist vähendada või lõpetada sellelt tähelepanu kõrvalejuhtimine. Näiteks lemmikraamatu vaatlemine/lugemine, jalutama minek, rahustava muusika kuulamine, kindla eesmärgiga aknast välja vaatamine ja/ või muud huvipakkuvad ja rahustavad tegevused.
14. IGNOREERIMINE
Mõningatel juhtudel aitab väljakutseid pakkuvat käitumist lõpetada ka selle ignoreerimine. Igasugune tähelepanu (mis on hetkel lapsele pööratud) on tähelepanu ja tihti ongi raskesti mõistetava käitumise eesmärk tähelepanu saamine. Sellisel juhul vältida lapsega rääkimist, tema käitumise kommenteerimist ning isegi silmavaatamist. Võimalusel hoida ka turvalist distantsi lapsega.
15. OOTAMATU KÄITUMINE (TÄISKASVANU POOLT)
Sõltuvalt situatsioonist võib täiskasvanupoolne ettearvamatu käitumine aidata lapse raskesti mõistetavat käitumist lõpetada.
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
33
  
























































































   31   32   33   34   35