Page 19 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 19
Ülesanded jagage väiksemateks osadeks. Lapsele näidake ainult üht osa korraga, et ta ei oleks suure hulga ülesannetega ülekoormatud. Lisada võib ka visuaalset ja käelist täpsust ning survet nõudvaid tegevusi (erinevad sobitamismängud, lükkimine).
21. PUHKEAEG
Jälgige, et lapsel oleks erinevate kohustuste vahel piisavalt puhkeaega. Vaba aeg võimaldab avastada ja õppida omas tempos.
22. TERVISLIK SEISUND, VÕIMED JA OSKUSED
Arvestada tuleb lapse tervisliku seisundi, võimete ja oskustega. Arutelud, vestlused ja õppematerjalid peavad olema eakohased ning õpilase arengutasemele vastavad. Igal lapsel on tegevusi, milles ta õnnestub ja midagi, milles ta vajab rohkem juhendamist. Leidke üles lapse tugevad küljed ning aidake tal õppida neid kasutama.
23. SUHTLUS
Lapse jaoks on vajalik selge ja arusaadav suhtlus. Esitage lihtsaid küsimusi ning kasutage lapse suhtlustasemele sobivat keelt. Rääkige lühikeste lihtsate lausetega ja esitage üks korraldus korraga. Vajadusel võtke kasutusele alternatiivseid kommunikatsioonivahendeid (nt PCS-pildid, viipekeel).
24. VISUALISEERIMINE
Visualiseerimine on oluline erivajadustega lastele neid ümbritseva keskkonna paremaks mõistmiseks. Taimer sobib aja mõistmiseks või ühelt tegevuselt teisele liikumiseks. Sotsiaalsed lood sobivad mõistmis- ja üldistamisoskuse toetamiseks. Lapsevanemal on
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
19