Page 18 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 18

 ja ärevuse vähendamiseks. Üleminekute toetamiseks on palju vahendeid, mida on lihtne teha ning kasutada. Ärge unustage vahendeid/tehnikaid ja visuaale lapse kasvades ning arenedes kohandada, et tagada nende tõhusus ja eakohasus.
19. LIIKUMINE JA SPORT
Füüsilised harjutused ja sportlikud tegevused on olulised pingete maandamiseks. Need toetavad kognitiivset ning emotsionaalset/ sotsiaalset arengut. Regulaarne enese liigutamine vähendab ärevust, arendab lihasjõudu ja motoorseid oskusi. Samuti on oluline viibida värskes õhus.
Mõnikord, kui õpilane on ärevuses, on vaja teda rahustada. Üheks positiivseks võtteks, mis võib aidata, on sportlik tegevus või lihtsalt üks jalutuskäik õues.
Motoorsed oskused – väljakutseid pakkuva käitumisega õpilastel puudub sageli koordinatsioon ja vajalikud oskused. Nad võivad kehalise kasvatuse tundides tunduda füüsiliselt pinges ning kohmakad.
Kehalise kasvatuse õpetajad peaksid arvestama, millistes harjutustes või mängudes on erivajadustega õpilased võimelised osalema, julgustama neid treeningutel ja arendama motoorseid oskusi, arvestades laste võimete piire. Kui tuvastatakse tõsiseid motoorseid probleeme, tuleb laps suunata füsioterapeudi juurde.
20. TASAKAAL TEGEVUSTE JA PAUSIDE VAHEL
Ülesannete ja tegevuste määramisel on oluline jälgida, et laps ei oleks ülekoormatud. Oluline on vältida väsimusest tingitud ärritust ning rahutust.
       18
 

























































































   16   17   18   19   20