Page 17 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 17

   ∗ toiduga seotud tegevused (kiire snäkk, maiustus, poest toidu valimine);
∗ võimalusel soovitud mänguasjad;
∗ privileegid (liider olemine, väljasõidu valik);
∗ kleepsud, märgid tabelisse, tahvlile, külmkapile.
18. MÄRGUANNE “LÕPETATUD/TEHTUD”
Lapsele tuleb märku anda, kui tegevus või tund on lõppenud. Kui tegevus on lõpetatud, siis on lapse jaoks oluline teada, kuhu asjad panna. Tegevuse lõpetamise võib kinnitada näiteks kleepsuga või tehtud ülesande panemisega
selleks ettenähtud kohta. Selleks kohaks võib olla karp/kast või mingi alus. Samuti võib tegevuse lõppemise kinnituseks olla mõni täiskasvanu lubatav tegevus, nt vee joomine, kindel koht või lapsele sobiv vaba aja veetmise viis. Kui ülesande täitmiseks pole piisavalt aega ja see tuleb hiljem lõpetada, kaaluge selle jaoks spetsiaalset märgistatud karbi/kasti loomist. Näidake igapäevaselt visuaalselt, et päev jääb lühemaks (aeg möödub) ning tegevused saavad tehtud.
Edukas üleminek on oluline oskus iseseisvuse arendamiseks, paindlikkuse suurendamiseks, väljakutseid pakkuva käitumise
JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
17
   
























































































   15   16   17   18   19