Page 15 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 15

   Püüdke olla suheldes rahulik, autoriteetne ja neutraalne. Rääkides rahulikult, ilma sarkasmita, karjumata või kontrolli kaotamata, kuulab laps tõenäolisemalt, mida te palute. Pidage alati oma sõna mis tahes tüüpi nõudmiste osas, kuna see seab lapsele kindlad piirid.
Lapsega suheldes olge aktiivne ja tema jaoks kohal. Vajadusel lülitage telefon või teler välja ning pöörake oma tähelepanu ainult lapsele.
14. MOTIVATSIOON
Erivajadustega laste, eriti autismispektri häirega laste puhul, on väga oluline leida motiveerimise viise. Tihti võivad motivaatoriks olla lapse hobid ja huvid. Erinevaid päevaplaane koostades jätke lapsele aega meelepäraste tegevuste tegemiseks. See aitab leppida vähem meeldivate ülesannete sooritamisega.
15. KIITUS
Lapse pingutusi tuleb märgata ning teda nende eest kiita, kuna see on vajalik edasiseks motivatsiooniks ja koostööks. Pärast ärritumist/raevuhoogu on samuti oluline last tunnustada oma tunnetega toimetulemise eest. Keskenduda kiitmisel rahunemise momendile. Tugevate emotsioonidega toimetuleku õppimine on väga oluline eluoskus. Tunnustamiseks võib kasutada suulist kiitust, näidata püstist pöialt või mõnd muud kokkulepitud märki, kleepida päevikusse/tabelisse kleepse, naerul nägusid või pakkuda väikese maiustuse. Lapsel on oluline mõista, mille eest teda kiidetakse.
  JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
15



























































































   13   14   15   16   17