Page 14 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 14

 nt “ENNE-PÄRAST”-tehnika, visualiseeritud tegevuste jada (pildid/ fotod, kirjalikult), visuaalsed taimerid, abivahendid aja vähenemise demonstreerimiseks (liiva-, munakell). Võimalus kasutada “ENNE- PÄRAST”-tehnikat, nt laps peab enne ära tegema vähem soovitud ülesande ja pärast saab meelepärasema.
12. JÄRJEPIDEVUS
Järjepidevus on oluline nõudmiste, piiride ja rutiinide hoidmisel. Kehtestatud piire peavad järgima kõik lapsega töötavad või teda juhendavad täiskasvanud. Järjepidevus annab turvatunde, see aitab ennetada raskesti mõistetavat käitumist, laps teab mida oodata.
13. SUHTLEMINE
Suhtlemine on tõhus viis käitumise juhtimiseks nii koolis kui ka kodus. Oluline on lapsega suhelda, olenemata sellest, kui halvasti ta käitub. Teise inimese peale karjumine või tema häbistamine ei loo positiivseid suhteid. Selle asemel õppige last paremini tundma ja mõistke, miks ta antud viisil käitub. Alati veenduge, et suhtlete selgelt ja olete oma nõudmistes järjepidev. See, kuidas te oma kommentaare sõnastate, võib oluliselt mõjutada, kuidas laps neid tajub. Näiteks võite proovida:
Öelge oma korralduse ees sõna “aitäh”. Näiteks: “Aitäh, et paned oma krõpsupaki prügikasti.” See on suletud korraldus ega tekita lapses kahtlust, millest kinni pidada või mille üle vaielda.
Ole täpne. Näiteks: “Anna oma kodutöö mulle esmaspäeval tunni alguses” on palju täpsem kui “Esmaspäeval esita oma kodutöö”. Seda tehes olete õpilasele täpselt edastanud, mida ta peaks tegema.
       14
 


























































































   12   13   14   15   16