Page 29 - EE-Coping With Students Challenging Behaviour
P. 29

   SEKKUMINE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE KORRAL
Rahustamis- ja sekkumistehnikad sõltuvad lapsest ning tema väljakutseid pakkuvast käitumisest. On oluline aidata lapsel leida mooduseid väljakutseid pakkuva käitumise vähendamiseks. Soovitused antakse alati lapsest lähtuvalt.
1. VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE PÕHJUSED
On oluline tuvastada, mis kutsus esile väljakutseid pakkuva käitumise ning õpetada alternatiive, mis ei oleks probleemsed ja millel pole negatiivseid tagajärgi. Näiteks: kuidas saada tähelepanu viisakal moel, kuidas anda märku oma soovidest.
2. OLE RAHULIK
Konfliktisituatsioonis püsige rahulik, ärge näidake välja oma ärritumist ega tundeid. Kui täiskasvanu on rahulik, aitab see ka lapsel rahuneda. Lapse emotsioonidega kaasaminemine tekitab lapses veel rohkem ebakindlust ja ärevust.
3. SUHTLUS
Selge ja arusaadav suhtlus lapsega. Küsige lihtsaid küsimusi ning keelekasutus lapsega suhtlemisel olgu tema tasemele vastav. Kasutage lühilauseid, lihtsaid käsklusi/korraldusi, vajadusel alternatiivset kommunikatsiooni (nt PCS-pildid, viiped).
  JUHENDMATERJAL LASTE VÄLJAKUTSEID PAKKUVA KÄITUMISE ENNETAMISEKS JA SELLEGA TOIMETULEMISEKS ÕPETAJATELE, LAPSEVANEMATELE JA TEISTELE SPETSIALISTIDELE
29

























































































   27   28   29   30   31